Tajny pułk KG 200. Wspomnienia pilota Luftwaffe

  • Dodaj recenzję:
  • 1991
  • Producent: Replika
  • Autor: Peter Wilhelm Stahl. Tłumacze: Floriańczyk Barbara
  • Cena netto: 43,71 zł 45,90 zł
Tajny pułk KG 200.
Wspomnienia pilota Luftwaffe

rok wydania: 2017, wydanie pierwsze
ilość stron: 336
ISBN: 978-83-7674-503-9
format: 15,3x21,3cm
oprawa: twarda z obwolutą

Opis
Kampfgeschwader 200 - najbardziej niezwykła jednostka Luftwaffe o specjalnym przeznaczeniu
Każda z wydzielonych części KG 200 działała samodzielnie, nie wiedząc nic o pozostałych. Pułk wykonywał zadania szpiegowskie oraz najtrudniejsze operacje bojowe i transportowe. Testował także nowe typy samolotów i różnego rodzaju „bronie specjalne”.
Ze względu na całkowite utajnienie i szczególne operacje KG 200 szybko owiany został aurą tajemniczości. Przypisywano mu korzystanie z niezliczonej liczby obcych maszyn oraz prowadzenie akcji, które u jednych wzbudzały ciekawość, a innych szokowały.
Legendę KG 200 budowały dodatkowo niesamowite plotki. Nikt nie wiedział, jaka jest prawda, bo o nią nie wolno było pytać.
Tajny pułk KG 200 to prawdziwa, prezentująca niepublikowane przedtem dokumenty, fakty i zdjęcia historia tej jednostki, opowiedziana przez jednego z jej oficerów ? Petera Wilhelma Stahla. Wiarygodna, rzetelna, bez zadęcia i patosu, a jednak nadal zdumiewająca i wyjątkowa.
Peter Wilhelm Stahl (ur. 7 marca 1913 r. w Lonsee; zm. 27 grudnia 2001 r. w Wenzenbach) niemiecki pilot i autor książek lotniczych. Latać zaczął w 1928 r. W latach 1934-37 pracował jako asystent w laboratorium służb meteorologicznych Stuttgart-Böblingen. W tym samym czasie ukończył szkolenie jako pilot rezerwy. W latach 1939-45 w pułku 30 i 200 Luftwaffe dosłuzył się stopnia porucznika i rangi szefa kompanii. Dzięki przynależności do KG 200 latał na większości głównych typów samolotów. Po II wojnie światowej zajął się działalnością rzemieślniczą. Po utworzeniu Bundeswehry wstąpił do nowej Luftwaffe. W 1970 r. przeszedł na emeryturę w stopniu podpułkownika. Następnie pracował jako publicysta oraz niezależny konsultant ds. technologii lotniczych. W latach 1970-80 korzystał ze swego bogatego doświadczenia w pilotażu jako instruktor w Deutschen Alpensegelflugschule Unterwössen/Chiemgau. Był członkiem Traditionsgemeinschaft Alte Adler e.V.